ישיבת בני עקיבא "אורות יהודה" נוסדה באפרת בשנת תשנ"ז כמענה לצורך בישיבה תיכונית תורנית לא פנימייתית וברמה גבוהה, שתכין את הנוער הדתי-לאומי להתמודד עם צרכי השעה.

ישיבת בני עקיבא "אורות יהודה" הינה ישיבה תיכונית שבה מושם דגש על פיתוח לומד עצמאי ואחראי. הישיבה התחדשה בשנה האחרונה בהובלה של ראש ישיבה חדש, הרב אליהו אידלברג וגם בכניסה למבנה חדש, מאובזר במיטב הציוד לקידומם של התלמידים. בשנה האחרונה הישיבה זכתה בפרס ממשרד החינוך על הישגיה הלימודיים והערכיים.

אני מאמין ישיבתי: בישיבת בני עקיבא "אורות יהודה" מתחנכים התלמידים לאהבת תורה, לערכים לעבודת המידות ולמיצוי אישי. בישיבה משלבים לימודי קודש ברמה גבוהה יחד עם לימודי תיכון מגוונים הכוללים מסלולי מצטיינים והשתתפות בפרויקטים אקדמיים. המגמות הנלמדות הינם מגוונות. הישיבה רואה את תפקידה בהענקת כלים ואפשרויות בכדי שהתלמיד יגלה את ייחודו ויפלס את דרכו לקראת המסלול האישי המתאים לו. תוך כדי הלמידה נעשה תהליך של הקניית כלים ומיומנויות ללמידה אישית עצמאית ועידוד התלמידים להתמדה ומיצוי בתחום התורני, החינוכי, הלימודי והחברתי. התלמידים פועלים במספר פרויקטים חברתיים וקהילתיים. הישיבה מאמינה בשותפות חינוכית בין הבית לעשיה בישיבה. היות הישיבה ללא פנימייה מאפשרת רצף של קשר משפחתי ואפשרויות התפתחות אישיות במקביל לתהליכי הלמידה בישיבה.

אנו שואפים להפוך את התלמידים מיחידים שיש ביניהם יחסי גומלין של מחויבות ואחריות לקבוצה וחברת מופת המחויבת לפעול גם מחוץ למסגרת הישיבה. התלמידים מוזמנים להיות שותפים בקביעת התכנים החברתיים, בפעילויות שונות, בנושאי הדיון בסמינריונים, דיונים והרצאות ועוד.

הישיבה נכנסה למבנה הקבע החדש בגבעת הזית והחלה לפעול גם כמרכז תורני קהילתי רב-דורי בהובלתו של הרב שלמה קמחי.

פרויקטים מיוחדים:

  • "תורה של שחר" – בסיום תפילת שחרית מתקיימות קבוצות לימוד במגוון תחומים כאשר התלמיד בוחר ללמוד מה שליבו חפץ,
  • "קונגרס ישיבתי" – פיתוח מנהיגות תלמידים על ידי תהליך של העלאת נושא, הצגתו, דיון פומבי, הכרעת וקבלת החלטות בנושאים שמעסיקים את התלמידים.
  • "את אחיי אנוכי מבקש" – פרויקט חברתי שנתי לכלל התלמידים, המפגיש אותם עם אוכלוסיות מגוונות בחברה הישראלית. הפרויקט משלב מפגש עם עשיה חברתית משותפת.
  • "מסע זהות" – מסע ברחבי הארץ שיוצר תהליך פנימי לתלמידי כיתות יא', בו הם מבררים את המקום האישי שלהם ביחס לשאלות של זהות אישית ולאומית.

מגמות לימוד: פיזיקה, הנדסת תוכנה (מסלול טכנולוגי למצטיינים), ביולוגיה, חקלאות, מדעי הסביבה, לימודי ארץ ישראל, היסטוריה.

פעילויות חברתיות שהפכו למסורת: שבתות ישיבה, סמינריונים, התנדבויות, טיול שנתי נודד, גיחות, "מסע זהות", מפגשים עם דמויות משמעותיות, ו"קונגרס ישיבתי".