הורים ותלמידים שלום רב,
בפרשתנו יהודה מנסה לשכנע את יוסף לשנות את רוע הגזירה. רבים מהפרשנים תמהו מה מחדש יהודה בדבריו שלא נאמר כבר קודם, הרי בנאומו אין כל חידוש והוא בסך הכל חוזר ומספר את האירועים שידועים לכל? הוא לא מעלה שום נקודת זכות חדשה, אז כיצד הוא חושב לשכנע את יוסף?
כמו כן, מדוע פתאום "ולא יכל יוסף להתאפק" והוא "נשבר" מול אחיו, ואילו קודם לכן הוא שלט בעצמו, בכה רק בחדר בלי שיראו אותו "וירחץ פניו ויצא ויתאפק". מה היה הפעם בדברי יהודה שכה ריגש אותו?
ההבדל כנראה נעוץ בבקשתו של יהודה מיוסף: "ידבר נא עבדך דבר באזני אדני". ברור שהדיבור הוא לאוזני האדם, מה רוצה יהודה להדגיש בדבריו אלו? אלא שיהודה רואה ש"לא מבינים אותו", מאשימים אותו ואת אחיו בריגול, הכסף שלהם צץ בשקים שלהם, דורשים להביא את האח הנוסף, גביע הכסף שנמצא אצל בנימין ועוד.
יהודה מבין שחוסר ההבנה נובע מכך שדבריהם לא מגיעים ישירות ליוסף, אלא עוברים דרך המתורגמן. כאשר דבריך עוברים עיבוד ותרגום, הם לא תמיד יובנו כמו שרצית. יהודה רוצה לדבר באוזני השליט, ישירות – ללא מתרגמים, וכך הוא בטוח שיבינו אותו טוב יותר. ואכן כשיוסף שומע ישירות את יהודה, עם ה"מנגינה" הנכונה של דבריו, הוא כבר לא יכול להתאפק. נבקש גם אנו כמו שלמה המלך מה': "ונתת לעבדך לב שומע".
בברכת שבת שלום
הרב מוטי שרגא
|
גם השנה, קיימנו את המסורת הישיבתית "קוליסאום"- תחרויות שונות מי הכיתה הכי שווה. התקיימה תחרות מהנה ביותר בארגון והפקת השמינית. במסגרת הקוליסאום, התקיימו תחרויות שכיבות סמיכה, ניחוש שירים, שאלות ידע ועוד. כל הכבוד לכל המשתתפים, לשמינית על הארגון ואף על הזכייה המפתיעה!
|
לכבוד חג החנוכה שהיה, הגיע הרב שמואל מורנו להעביר לתלמידים הרצאה בנושא גבורה. הרב שמואל שוחח על מהות הגבורה, המשמעות הרוחנית והמעשית. זאת, תוך שילוב סיפורים על אחיו עמנואל הי"ד, שהיה קצין בסיירת מטכ"ל ונהרג במלחמת לבנון השנייה. השיחה הייתה מרתקת ונתנה לתלמידים השראה רבה, בסיומה הייתה הרקדה שמחה ומאירה.
|
במהלך ביקור של הנהלת חמ"ד והנהלת משרד החינוך- מחוז ירושלים בישיבה, שוחח הרב ד"ר אברהם ליפשיץ עם התלמידים לאחר התפילה. בשיחה דובר על מה אנו למדים מאבות האומה, דנו בשאלה האם החיים במצב של נס טובים יותר מחיים על פי טבע, מהותו של עם ישראל שבהשגחה וסיימנו בנושא של שורד מעטים מול רבים.
|