מסע בין תורה לעבודה

כיתות י"א יצאו למסע 'בין תורה לעבודה' עם מדרשת תורה ועבודה. שבוע עבודה סמינרי, שלשה ימים של עבודה ודיון בסוגיות בוערות בחברה הישראלית.

פתחנו את המסע, בעלייה להר תבור. מהר התבור צפינו על כפר תבור ושמענו את סיפורו של יגאל אלון בן המקום, שהקדיש את חייב להגנת ארץ ישראל. בתצפית צפונה מהר תבור ראינו את חוות סג'רה ודיברנו על אגודת השומר, שהבינה כבר בתחילת המאה ה-20 שבלי שמירה עברית לא תהיה חקלאות ולא תהיה התיישבות עברית.

בירידה מהר תבור התארחנו במאהל בדואי בכפר שיבלי. במאהל על כוס תה ועוגה פגשנו את אנשי העדה ושמענו שיחה מרגשת על מנהגי העדה.

בערב נסענו לקיבוץ לביא. בקיבוץ פגשנו חקלאים שרואים בעיסוקם שליחות , אכלנו בחדר האוכל הקיבוצי ונהנינו מאוד מהאווירה השיתופית והחמימה.

קמנו מוקדם בבוקר כדי להספיק להגיע לעבודה החקלאית בשעת בוקר מוקדמת. בזיעת אפינו גזמנו והכנו לשנה הבאה את פרדס ארבעת המינים, היה מספק מאוד לראות את תוצרי עבודתנו בסוף יום העבודה.

בין העבודות, ישבנו ללבן סוגיות חברתיות, של עבודה עברית, ועתיד החקלאות במדינה.

ביום השני בהפסקת הצהריים, יצאנו לטיול לקרני חיטין ושמענו על הקרב הגדול בין צאלח א-דין האיובי לבין הצלבנים.

חזרנו הביתה אחרי שלשה ימים עמוסים, עם שרירים תפוסים אך במורל גבוה וחוויה מגבשת שתלווה אותנו זמן רב.