מיזם חדשני למטלת הביצוע באזרחות בישיבה

היום, מכל כיוון מדברים על מיזמי חדשנות יצירתיים ברוח המאה ה-21, בישיבת אורות יהודה גם מבצעים. מתן שפלר, המורה לאזרחות בישיבה, החליט לגייס את התלמידים ולהשתמש בפורמט שנקרא האקתון לביצוע מטלת הביצוע באזרחות. ההאקתון הוא אירוע יזמות מרתוני רב-עוצמתי העושה שימוש בחכמת ההמונים. ההכנות להאקתון החלו חודש מראש והם כללו מגוון הכנות, בחירות, הנחיות ושלבי עבודה לקראת השיא שהתקיים ביום שני, כ"ז באדר א', בחדר החדשנות בישיבה. האירוע עצמו כלל עבודה אישית, קבוצתית וכיתתית. במהלך היום התקיימו תחרויות אישיות וקבוצתיות, חקירת מצעי מפלגות הכנסת ויצירת קשר עם נבחרי הציבור כדי לברר איתם סוגיות על פי בחירת התלמידים. נבחרו חמישה נושאים אשר מהווים את ליבת הדיונים בחברה הישראלית היום סביב סוגיות דת ומדינה, כלכלה, הפרטה ועוד. בין הדברים המדהימים שהיו לאורך היום, בלטו במיוחד המתח והאנרגיה הלימודיים לאורך כל היום ושעות הערב. אחד התלמידים סיפר "אהבתי מאוד את שילוב העבודה בין הרבדים השונים- הרובד האישי, קבוצתי, וכיתתי אשר העניק אפשרות להביע את עצמך כמה שיותר במגוון אפשרויות". תלמיד נוסף אמר "אהבתי את הלמידה החוויתית, הצורה בה נלקח חומר לימודים סטנדרטי ונהפך למרתק ומושך בו זמנית. היה ממש אפשר להרגיש עבודה, וזה היה כיף. בניגוד לעבודות אחרות שהעבודה מתבצעת בעצלנות ובחוסר רצון, פה היום היה חוויתי, וחבר'ה באמת רצו להיות בו".  נבחרת הישיבה השתתפה בהאקתון המחוזי במשך כל היום וזכתה לתעודת הוקרה